Evästeiden käyttö

Verkkosivuillamme käytetään evästeitä, jotta voit laittaa tuotteita ostoskoriin ja varata huollon verkon kautta. Lisäksi me keräämme evästeiden avulla anonyymiä tilastotietoa, jonka avulla voimme parantaa verkkosivujen toimintaa. Voit jättää huomioimatta tämän viestin, jos et halua tietää asiasta enempää. Jos haluat saada lisätietoja käyttämistämme evästeistä ja asetustesi hallinnasta, napsauta alla olevia linkkejä.
Jatka> Ei kiitos> Yksityisyyden suoja> Evästeasetusten muuttaminen> Lisätietoa evästeistä
 

Home Connect FAQ

Uudet Bosch-kodinkoneet, joissa on Home Connect, avaavat täysin uusia mahdollisuuksia kotonasi. Voit ohjata ja hallita kodinkoneitasi älypuhelimellasi tai tabletillasi. Se helpottaa arkeasi - ja luonnollisesti auttaa sinua saavuttamaan täydellisiä tuloksia.

Takaisin Home Connect -etusivulle
Milloin voin ostaa Home Connect -toiminnallisuuden sisältäviä kodinkoneita jälleenmyyjiltä?

Tällä hetkellä saatavilla on Bosch-tuotemerkkien astianpesukoneita, uuneja, jääkaappeja, kahviautomaatteja, pyykinpesukoneita ja kuivausrumpuja, joissa on Home Connect -toiminnallisuus. Lisää kodinkoneita, kuten keittotasoja ja liesituulettimia on tulossa myöhemmin.

Voinko saada Home Connect -toiminnallisuuden nykyisiin kodinkoneisiini?

Sovellusten lisääminen tai päivittäminen kodinkoneisiin on vaikeata seuraavista syistä: myöhemmin asennettu ratkaisu on aina heikompi kuin sellainen, joka on suunniteltu ja optimoitu alusta pitäen yhteensopivaksi, ja se on myös verrattain kallis. Lisäksi kodinkoneissa on noudatettava erityisiä varotoimia, ja ne on tarkastettava myös vaihdettaessa sähköosia paikan päällä. Varoitamme myös käyttämästä kauko-ohjattavia älypistorasioita (Smart Plug), sillä ne voivat häiritä sähkönsyöttöä.

Voiko Home Connect -järjestelmään liittää muita elementtejä kuten valaistusta tai lämmitystä?

Tämä ei kuulu suunnitelmiimme, sillä olemme erikoistuneet yksinomaan kodinkoneisiin. Olemme kuitenkin aina avoimia uusille asioille, mikä tarkoittaa, että laitteemme ja koko Home Connect -järjestelmä voidaan integroida muihin taloautomaatiojärjestelmiin.

Voiko kodinkoneisiin ottaa yhteyden eri laitteilta yhtä aikaan?

Kyllä, kodinkoneeseen voi ottaa yhteyden useasta eri mobiililaitteesta.

Onko WLAN-reitittimelle asetettu vähimmäisvaatimukset?

Home Connect -järjestelmä toimii kaikkien tavanomaisten markkinoilla olevien WLAN-reitittimien kanssa, sikäli kun ne ovat korkeintaan viisi vuotta vanhoja (arvio). Tietoturvasyistä WLAN-verkot on suojattava WPA- tai WPA2-salauksella. Jos WLAN-verkkosi ei ole salattu, et pysty rekisteröimään kodinkonettasi.

Entäpä tietosuoja ja tietoturva?

Käytämme huippuluokan salausteknologiaa ja teetämme säännöllisesti järjestelmiemme testauksen riippumattomilla asiantuntijoilla.

Mitä kuuluu Home Connect -toiminnallisuuden erityiseen tietoturvakonseptiin?

Tietoturvakonseptiimme kuuluu monia erilaisia toimenpiteitä: tiedonsiirto perustuu Home Connect -protokollaan. Ainoastaan välttämättömiä tietoja tallennetaan anonyymisti Home Connect -palvelimelle. Tietoliikenne on mahdollista vain salausta käyttävien verkkojen kautta. Suojausvarmenteet, palvelinpuolen palomuuri ja Home Connect -sovelluksen salasanasuojaus lisäävät turvallisuutta.

Voinko myös estää kodinkonettani lähettämästä tietoja?

Kyllä. Voit vapaasti valita, haluatko käyttää näiden verkkoon liitettävissä olevien kodinkoneiden lisätoimintoja. Kodinkoneet lähettävät ja vastaanottavat tietoja, vain jos nimenomaisesti niin haluat, ja voit valvoa niitä sen mukaisesti.

Miten voin poistaa Home Connect -tilini?

Voit poistaa Home Connect -tilisi koska tahansa sovelluksen avulla. Voit tehdä tämän napsauttamalla ylhäällä oikealla näkyvää asetuspainiketta. Omat tiedot -osiossa on kohta Käyttäjätilin poistaminen. Lopuksi sinun on vahvistettava poisto kirjoittamalla salasanasi.

Onko kodinkoneissa myös LAN-liittymä?

Ei. LAN-yhteys ei ole suunnitelmissa, koska Home Connect käyttää tiedonsiirtoon WLAN-yhteyttä. Olisi hyvin hankalaa asentaa LAN-kaapeli jokaiseen kodinkoneeseen. Päätimme käyttää WLAN-teknologiaa, sillä se on nykyisin käytössä lähes jokaisessa kotitaloudessa.

Tarvitsenko muita laitteita Home Connect -yhteensopivan kodinkoneeni ja WLAN-reitittimen lisäksi?

Et. Kodinkoneet ovat WLAN-reitittimen kautta yhteydessä älypuhelimeesi tai tablettiisi. Muita laitteita ei tarvita.

Kodinkoneeni Wi-FI-signaali on heikko, koska se on melko kaukana WLAN-reitittimestäni. Tarkoittaako tämä, että en voi käyttää Home Connect -ominaisuutta?

Käytettävissä on erilaisia vaihtoehtoja. Voit laajentaa verkkosi kantamaa kantamanlaajentimella. Jos kantamanlaajennin sijoitetaan kodinkoneen ja reitittimen väliin, WLAN-verkon pitäisi yltää esimerkiksi kellariin ongelmitta. Toinen vaihtoehto on käyttää sähköverkkosovittimia, joilla internetyhteys laajennetaan kodinkoneeseen saakka. Tämän jälkeen voit kirjautua internetiin suoraan verkkoon liitetyllä kodinkoneellasi ja ohjata sitä tällä tavalla. Asiakaspalvelumme antaa mielellään neuvoja kumpaankin vaihtoehtoon ja neuvoo myös mahdollisesti tarvittavien laitteiden hankinnassa.

Mistä tiedän, yltääkö verkkoni kodinkoneeni sinne, mihin olen sijoittanut kodinkoneeni?

On olemassa Wi-Fi-verkkojen analysointiin tarkoitettuja sovelluksia, joiden avulla voit tarkistaa signaalin vastaanoton paikkaan, johon kodinkoneesi on sijoitettu. Voit tarkistaa signaalin vahvuuden kodinkoneen sijoituspaikassa myös älypuhelimesi tai tablettisi avulla.

Mitä tämä sovellus maksaa, ja mistä sen voi ladata?

Sovellus on ilmainen, ja sen voi ladata Applen App Store -sovelluskaupasta tai Googlen Play Store -sovelluskaupasta.

Saanko edelleen myös paperille painetut ohjeet?

Paperille painetut ohjeet toimitetaan edelleen kodinkoneen mukana.

 

myBosch

Register for free and enjoy many benefits!
Register now

Our service

Outstanding service – before and after the purchase.
Experience service

Experience Bosch

Discover quality, perfection, and reliability.
This way

Find a dealer

Find dealers or service shops near you!
Search now
Online Survey